Vilken helg!

Vi har haft det riktigt, riktigt bra! Kom nyss hem från våran helg på Space Station i Göteborg och nu ligger jag nerbäddad i Saras soffa. Som vanligt.

Fredagen var bäst. Vi var inne i Göteborg vid femtiden, checkade in och satte oss i en liten park och träffade härligt folk och myste. Käkade lite på deras kår och åkte till sovsalen med älskling redan vid tolv.
Vid tio på morgonen därpå blev vi utslängda från sovsalen och jag, Sara och Becca åkte till Slottsskogen. Var lite kyligt och vi var där ett par timmar för tiden så vi satt på ett underbart gulligt kafé/restaurang och åt lite frukost. Efter ett par timmar gick vi mot resten av folket och totalt samlades säkert 100 studenter i Slottsskogen för lekar, käk och lite dricka såklart. Satt där ett par timmar innan vi drog oss in mot stan för käk och senare sittning på kvällen. Åkte tillbaka till sovsalen tidigt även igår. Vi har sovit på liggunderlag och man kan sova bättre än så. Jag lovar.
Dagen idag har sett ut som så att vi vaknade vid åtta av gapande sovsalsvakter. Städade och stack in mot stan igen. Jensens Bøfhus öppnade klockan tio och där åt vi såklart megagod mat och sedan gick vi mot centralen för att ta bussen hem vid ett.

Sammanfattat har helgen var toppen, men jag tänkte ändå sätta upp lite plus och minus. ;)
+ Vädret! Vi väntade oss regn och snö och kunde för det mesta gå i bara tjocktröja!
+ Nytt folk. Väldigt få personer som vi kände innan och även om jag saknade dem så var det kul med nytt folk.
+ Jag var "hemlig". Tjohoooo!! När jag presenterade mig var det ingen (nästan...) som sa "joo, men dig har jag hört talas om. Haha".
+ Min älskling. Världens. Bästa. Pojkvän. Han (och Sara, Beccis och Fredlund) gjorde hela min helg. Såklart.

- Att sova två på ett 60cm liggunderlag. Herregud. Aldrig igen.
- Utomhus. Jag ska aldrig mer åka på externphest då dom låser sovsalen klockan tio på morgonen och inte öppnar den förrän tio på kvällen.
- Jag har inte borstat tänderna sedan igårmorse. Har egentligen inte med helgen att göra, men jag känner mig så himla äcklig just nu. Bläääää!!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0