Avundsjuka, lördagsångest och mjölk

Jag har haft en väldig kaosdag som slutar på de sätt de brukar sluta på då jag har ångest. Jag somnar av matthet. Janet ringde mig vid sex och då vaknade jag, fortfarande matt, trots att jag sovit i tre timmar. Nu ligger jag väldigt seg i sängen och funderar på om jag ska orka gå de 200 meterna ner till affären för att köpa mjölk. Jag har ett extremt sug på mjölk idag nämligen, har nog druckit 1,5 liter redan och nu tog mjölken slut men jag vill ha mer. Haha!

Förresten fick jag sms av TöntSara som berättar att hon är på Liseberg, de lilla äcklet. Jul på Liseberg. Det är det mysigaste jag vet och om jag kallar Sara för lite taskiga ord nu så känns det bättre för att jag är så avundsjuk! TöntSara, TöntSara, TöntSara!! ;) Tänker tvinga med Alex till Liseverg tjugotvå gånger i vinter. Minst. Eller en gång iallafall.
Jul på Liseberg är lycka för mig, det är kärlek och romantik. Varm choklad, kanderade(?) äpplen (som egentligen inte är speciellt gott, bara mysigt att äta), knäck och nötter. Jag känner mig som Kajsa Kavat (googla, flera av er är säkert för unga för att minnas henne, jag minns henne knappt själv nämligen) när jag går omkring bland stånden i ljusslingornas sken. Ååååh! Börjar nästan gråta av avundsjuka nu! JAG VILL OCKSÅ VARA PÅ JUL PÅ LISEBERG!

En vän till mig på FB la upp den här superhärligt bilden. Hon är också på Jul på Liseberg ikväll. Men hon lägger iallafall upp världens härligaste bild, som jag hoppas hon tycker det är ok att jag lånar. :)


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0