Fars dag!

Idag vill jag gratulera min pappa på FARS DAG! Min pappa är en mycket klok man som har fantastiskt rolig humor och ett humör som svänger mer än en rondell. Jag är rätt lik min pappa i mycket och det är jag väldigt stolt över. När jag ser tillbaka på saker i mitt liv då jag fått pappas tips och råd och gjort motsatsen har jag alltid ångrat mig efteråt. Därför följer jag pappas råd så mycket jag kan nu. Det brukar bli bäst så.

Då jag var liten var jag alltid pappas flicka. Jag låg och sov, 0,5 år gammal, på golvet i hytten på hans båt. Jag har legat och kräkts av illamående när det har blåst för mycket på havet, jag har badat i baljan där han kokade kräftor i på båten. Jag har varit med och hämtat is till isrummet, vart med och fiskat hummer, somnat i hytten när jag kört, ramlat i vattnet när jag balanserat på bryggkanten. Målat den stora fiskebåten, både ut- och insida. Och allt har jag gjort tillsammans med min pappa.

Sen blev jag lite äldre, pappa hjälpte mig med jobb i hans väns fiskaffär, en annan väns café och restaurang och jag fick sommarjobba tidigt med att måla båtar. Allt tack vare pappa!
Han har tvingat och stöttat mig genom mitt arbetsliv och hjälpt mig att förstå hur viktigt det är att göra nytta och rätt för sig. I vuxen ålder är jag tacksam för de jag lärt mig, även om det inte var så roligt att bli väckt klockan tre på morgonen som tidig tonåring för att åka ut och fiska. ;)

Idag är det hans (och alla andra pappors dag och jag vill att alla uppmärksammar sin pappa lite extra! En pappa är trots allt något av det bästa vi har!

Jag älskar dig, pappa!

Jag får inte lägga upp bilder på pappa på bloggen egentligen, så jag gör bilden suddig och så låtsas vi som att det inte är han! ;)


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0