Hemma hos min FAMILJ!

Hej raringar!
Jag har det så bra! Igår städade jag och mamma lägenheten och trots att vi blev långt ifrån klara är det iallafall mycket som är gjort, skönt!
Det blir helt klart en städerska som får flyttstäda. Jag klarar inte av det! Haha!

Förresten, jag har lagt märke till hur mycket skillnad det är på mitt liv här och hemma. Asså, den här lediga helgen skiljer sig en hel del från förra.
Förra fredagen:
Jag och Sara äter god lunch ute, shoppar loss i Jönköping och festar loss rejält.
Den här fredagen:
Städar lägenheten med mamma, åker hem till föräldrarna, ser på Skavlan och äter hembakad pizza.
Härlig skillnad ändå, här är fler sjuka saker som aldrig händer i mitt "normala" liv.

• Vi (mamma, pappa & jag) skulle ha filmkväll, mamma somnade innan filmen hann starta och pappa gav upp efter att inte ha fått igång filmen vi skulle se och gick och la sig. Detta händer väldigt sällan då man bokar in filmkväll med andra vänner.
• Inatt har jag inte vaknat av varken sms eller mail, jag sover mycket hårdare på Tjörn.
• Vaknar däremot 08:23 av att HEMTELEFONEN ringer. Känner viss panik för när någon ringer så tidigt en lördag utgår jag från att något hemskt hänt, hör mamma springa till telefonen och sedan "Heej! Jo men de är bra..." Ett helt vanligt samtal alltså, 08:23 PÅ EN LÖRDAG!
• Jag sover i t-skirt. Min gamla Nalle Puh t-skirt som jag hade när jag var typ 13. Mysigt hörru. Det är sällan de händer.

Nu blir det frukost (det händer sällan!) och sedan ska jag kratta löv med pappa. Sällan de händer också faktiskt.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0