Hur tänkte dom nu?

Jag har funderat lite kring de här de sista, SATS nya reklambild. Hur känns den egentligen?

DennisM skriver om den här: http://dennism.se/forstar-ni-er-pa-detta/
Katrin Zytomierska här:
http://finest.se/userBlog/?uid=28711&viewComments2272998=1#comments_2272998
Bloggkommentatorerna skriver här:
http://stureplan.se/bloggar/bloggkommentatorerna/2012/11/05/trottsam-viktfixering#comments


Själv får jag lite magknip när jag ser bilden. Jag blir absolut inte taggad på att gå och träna, mer än att jag absolut inte vill se ut som kvinnan på bilden, så eventuellt skrämmer bilden mig till träning kanske. Men det är ju inte därför den finns.
SATS skriver ju att kvinnan tränat i 13 år på deras gym och att hon nu gör det regelbundet. Uppenbarligen äter hon inte den nyttigaste kosten. Det är inte möjligt att hon gör det om hon tränar regelbundet.

Jag funderar på hur SATS har tänkt på de publicerar bilden, vilken målgrupp de vill nå ut till? Inte så svårt att förstå att det är folk som inte är ute efter drömkroppen utan snarare att må bra. Det jag tror säkert går hem hos vissa. Men långt ifrån alla. Snarare att det skrämmer bort dem som är ute efter en fit, ungdomlig kropp. Ryktet att "det bara är gamla morsor som tränar på SATS" sprider sig. Precis som Friskis och Svettis har. Det är inte många av mina vänner som går dit, "tantryktet" har hunnit före. ;)

Egentligen vet jag inte vad det är som är så intressant med bilden, men jag har funderat på den mycket idag iallafall. Blir spännande om man kunde få se någon statistik på om SATS medlemmar ökar eller minskar efter bilden.

Bilden har iallafall ökat mitt intresse. Jag ska dra fram min träningscykel nu och köra en timma. Allt för att aldrig se ut som kvinnan på bilden. Sen hur hon mår egentligen berör mig inte, man kan må bra i själen men ändå vara snygg på utsidan. Men som sagt, bilden uppmuntrade mig till att träna. Men till SATS, dit kommer jag nog aldrig gå...


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0