Idag

De här dagarna då jag varit hemma har varit rätt bra ändå. Som "blind" kan man inte göra speciellt mycket, jag kan inte se på tv eller slösa bort sjukdagarna på andra sätt. Jag kan mest bara sitta och ta tag i sånt som behövs, typ ringa viktiga samtal och sånt. Sånt som man kan göra på nära avstånd (ser inte på långt avstånd alltså, max 10 cm ser jag på) göra saker på mobilen, prata i telefon, sitta vid datorn (om man håller den nära).

Detta har resulterat i att jag:
• Sökt åtta jobb, tre igår och fem idag.
• Fått intervju på ett av jobben, de ska ringa tillbaka i slutet på november och boka tid för intervju då.
• Mailat min nya restaurangchef mitt CV och han har i sin tur, om jag förstått det hela rätt, sagt att han ska lägga in mig på en del tider och så får vi se hur det stämmer utefter det. Om jag blir godkänd via CVt alltså.
• Ringt och sagt upp mitt elavtal.
• Bokat tid för att Pingstkyrkan Second Hand ska komma och hämta saker som jag ska skänka till dem.
• Sagt upp onödiga abonnemang som jag går och drar på, ex tv4play premium.
• Pratat mycket med lillasyster, vårda relationer är viktigt ni vet. ;)
• Adressändrat! Vilken känsla det var!
• Försökt säga upp tv-licensen, ska återkomma till dem då jag gjort mig av med mina tv(ar) (heter det så?).
• Slutat röka. Rökfri 20 timmar hittills och än är det absolut inte (jätte)jobbigt. Det underlättar ju såklart att jag inte går ut och träffar folk och sådär, gör saker som jag automatiskt förknippar med rökning liksom. Men det funkar hittills, känns bra! Och så hjälper min app lite grann också. :)

Så trots att jag har extremt tråkigt, så händer det något bra av allt de här också. Nu ska jag fixa beställa hem julklappar, så är de problemet löst också. Vad är årets julklapp? Vet ni det?


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0