Kvällsfunderingar

Jag har precis haft världens mest fantastiska samtal med min älskade man, jag kommer nästan sakna att prata i telefon ibland. Han kommer dock inte att sakna det, haha, ibland när vi pratar och är mitt inne i ett samtal så utbrister han "nä, nu orkar jag inte mer, vi måste lägga på!" och då är det ju inte mycket att göra, bara att avbryta, haha!

Iallafall, om två veckor bor jag där. Antagligen kommer jag ha min första natt i lägenheten om exakt två veckor. Om jag inte åker ner direkt när jag slutar på fredagen, men det tror jag inte.
Vi är båda väldigt spända och nervösa, men såklart superlyckliga, över att flytta ihop. Vi ligger och fantiserar i telefon nu om att kunna träffas varje dag, att sova tillsammans varje natt och att få lära känna varandra på ett helt nytt sätt nu, få en vardag tillsammans. Det ska bli underbart!
Det enda jag kommer sakna är min ensamtid. Jag älskar att vara ensam, det är njutning för mig. Att få äta frukost länge i sängen, ensam, ligga och googla helt onödiga saker, läsa bloggar, lyssna på podcasts, gå upp och duscha mitt i natten, gå runt naken i lägenheten... Åh! Min ensamtid är så himla härlig och viktig för mig att det är inte sant.
Den kommer försvinna nu. Jag kommer ha folk omkring mig dygnet runt, killar dessutom, det kommer spelas musik på högsta volym vid helt sjuka tider på dygnet, jag kommer behöva stå i kö till badrummet (och det kommer lukta bajs hela tiden typ!!!), det kommer vara stökigt och smutsigt och disk JÄMT!
Oj, nu lät det som om jag tycker det här mest kommer bli jobbigt, men så är det inte. Det kommer vara värt varenda sekund. Jag kan säga att jag gör vad som helst för att få vara tillsammans med Alex, aldrig mer distansförhållande alltså. Aldrig.

Men det är klart det kommer bli knasigt för mig. Det är en stor omställning. Jag har trots allt bott ensam i över tre år, kommit in i mina egna rutiner och nu ska dessa förändras och anpassas efter TRE andra män (pojkar). ;)

Men, det kommer allt bli härligt ändå. Så skönt verkligen! Jag och Alex! Waaaaaa! Vi ska bli sambos!!!!

(Och med Simon och Bizze. Och Mini. Och Zunken då och då. Och Bat. Och resten av QM........ Tjolahopp tjolahej omställning!)


Kvällens njutning, vit choklad och julmust. Jag ljuger om jag säger att jag inte kommer sakna det här då och då! ;)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!
Kul att se att du är lycklig! Men har jag missat något blogginlägg? Har fått för mig att du skulle flytta ihop med någon tjejkompis?! Eller har jag fattat allt helt knasigt?
Kram på dig!

2012-11-18 @ 21:39:10
Postat av: Emelie

Sv: Jag förstår att du inte riktigt hänger med, Pernilla, men du har helt rätt. Jag kommer att flytta ihop med Sara och vi har en lägenhet strax utanför stan fr o m 1:a februari. Trots att vi såg slutet på distansförhållandet så stod vi inte ut, så i december och januari kommer jag att bo tillsammans med Alex och hans två rumskamrater tills dess att jag och Sara får vår egen lägenhet. :)
Tack för att du är så gullig, hoppas allt är bra med dig också!
Kram!

2012-11-18 @ 21:51:13

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0