Till min älskade...

...lägenhet.

Inatt spenderar vi vår sista natt tillsammans. Det känns sorgligt, vi har gått igenom så mycket, du och jag. Jag minns när jag köpte dig, så mycket mysiga kvällar vi hade och så mycket tid och pengar jag la på att få ett mysigt hem. Imorgon blir du alldeles tom, du ska stå här helt ensam och sedan städar jag dig på tisdag. Under de här tre åren jag bott här har du aldrig varit så ren som du kommer att vara imorgon. Älskade lägenhet. Jag kommer sakna dig.

Jag drömde om att sitta i fönstret i mitt sovrum och dricka varm choklad och titta ut på trafiken och människorna utanför. Det har aldrig hänt.
Jag drömde om att renovera. Det hände aldrig heller. Nu är det bara trasigt och ensamt och det känns som om jag aldrig mer kommer ha ett hem. Jag kommer inte ens ha egna hemnycklar de närmaste månaderna. Jag kommer inte kunna se på tv när jag vill och jag kommer inte kunna gå runt naken i lägenheten. Ska jag gå upp och äta en nattmacka måste jag tassa på tå och jag kommer behöva stänga dörren när jag ska bajsa... ;)

Jag kommer sakna min lägenhet oändligt mycket. Jag kommer verkligen sakna att bo ensam.
Men jag är alldeles säker på att jag kommer leva lycklig i alla mina dagar ändå. Tack vare den här mannen som jag älskar mer än lägenheten.


Ps. Han kostar inte lika mycket heller...


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0