Töntiga jag

Asså, ni vill nog inte veta, men jag har legat och läst om den kungliga förlovningen i flera timmar nu. Jag menar, vem läser sånt, förutom gamla tanter? ;)
Jag har tillochmed varit inne på Hovets hemsida och läst, jämfört filmerna som presenterar de båda prinsessornas förlovningar och kollat på ett program på Aftonbladet.se om själva förlovningen samt diskussioner runt kungafamiljen. Hahaha. Skäms typ över mig själv! ;)

Detta har jag iallafall kommit fram till:
• Jag hade dödat för att få vara journalist och skriva om detta. Att få sitta i panel och diskutera hade också varit fantastiskt.
• Madeleines ring är värd ca 1 miljon kronor. Jag är fett avundsjuk.
• Hyran på parets lägenhet i New York ligger på 40 000 i månaden.
• Bröllopet kommer ske i Sverige (såklart) och jag hoppas lite att de sker den 19 juni. Både Viktoria och Daniel OCH Kungen och Silvia gifte sig detta datum. Coolt att göra samma ju!
• Jag äcklas lite av artikeln som är skriven om Chris ekonomi (Aftonbladet). Fruktansvärt förnedrande. Att han är mångmiljonär ska väl inte behöva vara ett krav för att få gifta sig med en prinsessa. Tur att inte jag kommer granskas av pressen när jag gifter mig, jag ser artikeln framför mig: "Emelie har sparat undan elvatusen kronor sedan hon började jobba på McDonalds år 2005. Hon har även övervägt att börja pensionsspara. Emelie har både studielån och ett lån på en bostadsrätt, samt stora lån till sina föräldrar. Emelies första bil var en Volvo 460, nu är hon billös pga pengabrist". Jag hade ju knappast blivit godkänd av regeringen... ;)
• Det är extremt töntigt att Reinfeldt måste godkänna förlovningen, men jag tycker han är himla charmig när han inte vill ge dem några goda råd inför deras kommande äktenskap (ja, jag såg filmsnutt av det också).
• Jag är extremt töntig hela jag. Nu ska jag sova.

Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir bara arg av tanken på att alla dessa pengar är våra skattepengar.. Är bergis på att denna larviga familj inte skulle klara av att leva utan VÅRA pengar.

2012-10-26 @ 11:33:23
Postat av: Emelie

Svar: Äh, jag kan faktiskt inte hjälpa det, men jag har inga problem att betala för deras bröllop. Såklart vill jag att mina skattepengar ska gå till något viktigt, men det finns massor av saker jag tycker att staten kan dra in på före Kungahuset. :)

2012-10-26 @ 11:55:42

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0