En tröst för alla shoppingmissbrukare.

Jag är shoppingmissbrukare ut i fingerspetsarna. Ibland är jag så sugen på att få bränna pengar så jag kan köpa precis vad som helst. Det räcker att gå till Ica eller nått och köpa ett ljus eller en liten ask med något onödigt, så känns allt bättre sedan. På riktigt. Det hjälper nämligen inte att gå och köpa toalettpapper eller mjölk. Det gills inte. Det handlar inte kanske om att bränna pengarna utan om att få bränna dem på något ONÖDIGT! Att UNNA sig och få NJUTA av att kunna köpa det där lilla EXTRA! Ni andra shoppingmissbrukare förstår mig. Tack.

Framförallt vid löning blir det här begäret lite starkare än annars. Jag får för mig saker som jag bara måste ha och som jag bara måste göra. Jag tror på riktigt det är en sjukdom det här.... Idag har jag dock bara bränt 61 kronor och det var på lunchen med Malin. Det värker aningen i hjärtat att mer pengar inte gått åt. Men jag vet att jag inte har några pengar. Jag köper inte ens cigg nu för jag har inte råd. Jo, men så mycket har jag backat i sommar så varenda krona är värdefull. Ett paket cigg räcker länge, länge och att dricka läsk till lunchen (det är dessutom LYX att äta ute nu för tiden) finns inte, det får bli vatten. Jag har blivit så otroligt bra med pengar och jag har inte en krona att slösa bort.

Därför har jag ägnat kvällen åt en av de saker jag älskar mest. Att internetshoppa. Jag går igenom alla stadier utom att just trycka på "köp"knappen i slutet. Jag går igenom hemsidorna, lägger ALLT jag vill ha varukorgen, rätt storlek och väljer de billigaste plagget om det finns flera modeller att välja på. Tittar igenom alla kategorier, skor, jeans, tröjor, klänningar... Kommer upp i tusenlappar för varukorgen. Rensar det som är onödigt, det som mest har hamnat där för att liksom. Fortsätter shoppa. Går över fyratusen. Lägger i sånt där onödigt, lösögonfransar, en bodylotion och en antirynkkräm. Går till varukorgen igen och rensar, precis som man gör precis innan man ska betala för att se till att man inte får med något onödigt. Sätter min gräns på 3000, mer än så får jag inte shoppa för bestämmer jag. Landar på 3500 och säger till mig själv att det är okej ändå, allt i varukorgen är ju viktigt så det är okej.

Sedan trycker jag ner fönstret. Nu är det bara att vänta på paketet som aldrig kommer komma. Det kommer heller inte komma någon faktura.
Men mitt begär är stillat. Tills nästa gång.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0