Måndag

Hej alla!
Jag har precis skickat iväg killarna här till skolan, dom är inte lätta att få upp precis, men fick locka med te och mackor så gick det tillslut.

Idag är det måndag igen och skolan börjar i Trollis. För två år sedan stod jag där, så nervös att jag inte visste vart jag skulle göra av mig. Herregud! Om jag visste vad de här två pluggåren skulle ge mig (och ta ifrån mig) vet jag inte hur jag hade gjort, jag kanske hade skippat allt redan då. Nä, jag vet inte. På det stora hela så är jag nöjd med min studietid, jag fick vänner som förhoppningsvis varar för livet. Några iallafall. Jag har lärt känna massvis av människor som har gjort mina år roliga och fyllt min vardag av glädje. Och mina helger ska vi inte ens tala om. ;)
Utbildningen i sig var helt klart givande, men inte perfekt. Tänk om det i gått praktik - vilken möjlighet! Jag är lite besviken emellanåt faktiskt, men jag ställde höga krav, gav inte alltid allt och då får det bli som det blir. I efterhand är jag ändå nöjd med den kunskap jag har kunnat ta till mig.

Och så träffade jag ju både Sara och Alex genom skolan, indirekt iallafall. Och nu ska jag snart starta upp ett helt nytt liv tillsammans med dem! Första december flyttar jag in hos killarna här, för att sedan i februari flytta ihop med Sara i våran fina lägenhet strax utanför stan. Ska bli så fantastiskt. Anledningen till att jag flyttar in hos Alex och hans killar två månader tidigare än planerat är för att jag faktiskt inte står ut hemma längre. På riktigt. Jag mår så dåligt när jag är hemma i min Uddevalla-vardag så nu gör jag slut på den lite tidigare än planerat. Om allt nu går som det ska då, vem vet egentligen hur det ser ut om tre månader? Jag och Alex kanske inte är tillsammans, jag kanske har börjat trivas suveränt i Uddevalla? Man vet aldrig. Men så här ser våra planer ut nu iallafall.

Shit, vad långt det här blev, jag skulle ju bara in här och skriva godmorgon till er och så blev det en mindre roman, haha! Hoppas ni orkar läsa ändå! Nu ska jag ta och sova lite till, ska ha lunchen klar sedan när killarna kommer hem på lunchrast. Puss och kram!


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0