Tågcensur

Sitter i telefon med en kompis samtidigt som världens sötaste lilla femåring sitter framför mig på tåget och stirrar på mig.

Kompisen: Och han bara knullar med andra! Helt sjukt, han ligger liksom med henne OCH med mig.
Jag: Jo, fast du är ju inte heller oskyldig. Du kn...plockar ju också en och annan vitsippa...
Kompisen: Va?
Jag: Ja! Vitsippor! Du har ju också mer än en då och då!
Kompisen: Vitsippor?
Jag: *viskar* Det är barn på tåget, jag censurerar mig!
Kompisen: Jaha....?
(Jag får ögonkontakt med femåringen)
Jag: Jo, men vitsippor är fina blommor. Min favorit faktiskt...

Barnet uppskattade det iallafall. Tur att jag är en så fin tjej och bryr mig om den yngre generationen.


Kommentarer

Skicka ditt meddelande här:

Ditt namn:
Spara uppgifter?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Ditt meddelande:

Trackback
RSS 2.0